Monday 22 June 2015

Susah senang bersama...

Sejak peristiwa yang lepas tu,
Relationship kitorg getting stronger. Aku makin happy dengan dia, lupa segala kisah silam dulu.
Dia sendiri siap jemput parents aku makan dekat restoran dia, and everything is on him!
That is the first time he met my family. Dan aku pulak, aku kenal abang dia and adik dia yg no berapa entah, tak ingatt!! kawan2 ramai yg dah kenal dia and kitorg pun takde nak cover line or denying anything. Whatever pun, sejak dr aku say yes to give a try tu, aku dah bgtau dkt diri sendiri.

1. dont put a really high hope on this relationship.
2. always be prepare for any consequences.
3. selalu percaya yg jodoh adalah ketentuan Allah.

Semua ni aku pesan siap2 dekat diri aku utk elakkan diri dari kecewa thp melampau, sedih yg berpanjangan dan mslh kemurungan. Awal2 aku dh sediakan payung sebelum ribut petir.

We succeed on our first phase journey,
Giteeww!!! Kitorg byk susah senang sama2 during our first phase..ada laa dlm setahun lebih ke 2 tahun.
Dia, gigih nak menghabiskan degree and nak hadap restoran dia yang dah mula terumbang ambing.
Pindah lokasi dari Cyberjaya ke Putrajaya, bukak second branch dekat dgn Wangsa Walk. A good start for him but actually is was not.
Yang aku pulak, serabut kerja dekat universiti tu. Dah la kontrak je, gaji aku kerja kat situ cuma RM1100, tolak sana sini..adalah RM900 aku dapat, masa tu 2010 tak silap aku. Dgn bos kat situ entah anti semcm dgn aku, bonus aku tak dpt sbb dia and kontrak aku dah nak habis masa tu tapi angin dah membawa berita yg Cik Bos ni tak nak sambung kontrak aku.

Masih meneruskan perjalanan,
Last time, lepas berapa bulan entah aku kerja kat universiti tu abah aku belikan kereta Hyundai i10 utk aku guna pegi balik kerja, tapi asalnya nak share dgn ibu aku. Kononnya ibu aku pun blh jalan2 since dia ambik option pencen awal. Sudahnya aku je yg guna sbb ibu aku tak berani drive.
Kereta tu aku masih guna smpi skrg, banyak jasa dia.
Kadang2 si dia ni akan pinjam kereta tu utk pegi kelas. So pagi aku sblm pegi kerja aku ambik dia dulu, then hantar aku. Petang aku habis kerja dia ambik.
Aku dan kereta tu jugaklah jadi peneman bila dia kena pergi restoran dia yg kat KL tu.
Macam tu lah life rotation aku sampailah kontrak aku habis dekat U tu.

Phase two..menyusul nanti.......

No comments:

Post a Comment